L'adaptació
catalana del musical del compositor i dramaturg Stephen Sondheim ha abordat la
soledat i la necessitat de compartir la vida amb una altra persona del 27 de
novembre al 22 de desembre al Teatre Lliure de Barcelona.
El
musical de butxaca Marry me a Little
de Craig Lucas i Norman Rene utilitza les cançons de Stephen Sondheim
descartades, tallades, o oblidades, unides per crear una exquisida joia del
gènere. Una successió de monòlegs interiors cantats el nexe del qual és la
soledat. Un home i una dona –veïns sense saber-ho– abandonats a la seva sort de
'single' urbà un dissabte a la nit a la gran ciutat. Sense plans, sense companyia. Només amb els seus somnis, desitjos i
esperances. En
el número u de la seva llista: l'amor, o el que més s'hi assembli per no
sentir-se morts. Aquests dos veïns --interpretats per Mone
Terol i Toni Viñal-- que se senten sols,
tot i que estan molt a prop l'un de l'altre.
L'obra es va estrenar a Nova York el 1981, i a
Barcelona el 1993, i ha anat canviant al llarg dels anys perquè s´han anat
descartant cançons i se n'han incorporat de noves i se n'han creat noves
versions.Stephen Sondheim és un compositor i lletrista estatunidenc
especialitzat en el teatre musical, i considerat com el creador principal de la
seva generació en obres d'aquest gènere.
La
selecció musical de Lucas-Rene per construir la deriva emocional de l'obra és
impressionant. Tot i que el catàleg de cançons pot variar lleugerament d'una
producció a una altra, el nucli dur, format per temes creats per a 'Company',
'Follies', 'Into the Woods' , 'A Little Night Music' i 'Saturday Night',
desplega en poca més d'una hora un minuciós retrat de la fragilitat de l'ésser
humà. Una cadena d'associacions on el
que compta és la idea que genera la suma d'emocions reflectides en les cançons.
Les veus dels protagonistes, que canten sols o duets, estan acompanyades per un piano, que interpreta la melodia de fons.És molt destacable la dificultat vocal de la partitura, ja que al tenir peces d'obres molt diferents, obliga als intèrprets a canviar de registre contínuament, amb la dificultat afegida que Sondheim no produeix melodies fàcils.
Les veus dels protagonistes, que canten sols o duets, estan acompanyades per un piano, que interpreta la melodia de fons.És molt destacable la dificultat vocal de la partitura, ja que al tenir peces d'obres molt diferents, obliga als intèrprets a canviar de registre contínuament, amb la dificultat afegida que Sondheim no produeix melodies fàcils.
Toni Martín ,
l'escenògraf Xavi Sastre i Joan Cisa en el disseny d'il·luminació han sabut
utilitzar molt intel·ligentment l'espai escènic de l'Espai Lliure , amb el
públic situat a tres bandes . És el personatge qui identifica el seu propi
espai , jugant amb cinc únics elements escènics , el que els permet compartir
en una mateixa escena el mateix lloc , estar en punts oposats o creuar-se en
escena , explicant en tot moment cada un d'ells la seva pròpia història .
Els
dos protagonistes realitzen un gran treball, amb
una tremenda solidesa vocal , brillant en diversos moments de la funció que
desperten el tímid aplaudiment del públic , que no s'atreveix a tallar la
intensitat de les escenes .
En definitiva, Marry Me a Little és un excel·lent muntatge que puja un punt més el llistó del teatre
musical al nostre país, i esperem que sigui també la primera d'altres propostes
musicals del Teatre Lliure de Barcelona en aquesta nova etapa .
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada